اطلاع‌رسانی صادقانه باعث افزایش تعداد رأی‌دهندگان شده است دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود آغاز دیدار کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبری معظم انقلاب لاوروف: هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد ابراز نگرانی رییس سیا از مشارکت ایران و روسیه حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه رئیس‌جمهور: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند آغاز به کار نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد شهادت ۲۲ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان زمینه‌های توسعه روابط بین ایران و تونس را بررسی کرد نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

دیدار وزرای خارجه پاکستان و ایران| امیرعبداللهیان: راه‌حل برون‌رفت از چالش‌های موجود افغانستان «تشکیل دولت فراگیر» است

  • کد خبر: ۱۱۲۵۶۲
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
دیدار وزرای خارجه پاکستان و ایران| امیرعبداللهیان: راه‌حل برون‌رفت از چالش‌های موجود افغانستان «تشکیل دولت فراگیر» است
وزیر خارجه پاکستان با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «بلاول بوتو زرداری»، وزیر امور خارجه پاکستان که به تهران سفر کرده است ظهر امروز با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف همه ابعاد روابط دوجانبه از جمله روابط تجاری و اقتصادی، تامین برق از ایران، بازارچه‌های مرزی، ارتباط جاده‌ای و ریلی و تسهیل زائرین را بررسی کردند.

پس از این دیدار امیرعبداللیهان در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه پاکستان اظهار کرد: ما امروز در خصوص همکاری‌های مرزی و توسعه تجارت محلی و همکاری استانی تا همکاری‌های سیاسی گفتگو کردیم. در خصوص همکاری فرهنگی، گردشگری و حوزه‌های اقتصادی گفتگو کردیم. ما بحث صادرات گاز از ایران به پاکستان و همچنین سوآپ برق به پاکستان گفتگو کردیم.

وی افزود: درباره آخرین تحولات در افغانستان، اوکراین و یمن صحبت کردیم. ما بر گفت وگوی دوستانه تاکید داریم و امیدواریم هر چه زودتر بحران اوکراین حل شود. ما بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان نیز تاکید داریم. ما ارتباط علنی با تمام طرفین در افغانستان را پیگیری می‌کنیم و راه‌حل برون رفت از چالش‌های موجود تشکیل یک دولت فراگیر است.

وزیر خارجه ایران همچنین توضیح داد: ما بر لغو محاصره انسانی تاکید داریم و گفت و گوی یمنی-یمنی را دنبال می‌کنیم. ما همچنین درباره فلسطین و شکل گیری دولت واحد اسلامی تاکید داریم و از وحدت رویه قوی تری در جهان اسلام برخوردار باشیم.

امیرعبداللهیان افزود: یکی دیگر از دستورات کاری مشترک ما، چگونگی برخورد ایران نسبت به قطعنامه صادره است. ایران هیچگاه از میز مذاکره فرار نکرده است. بهترین راه میز مذاکرات است. در آخرین ملافات که بین آقای باقری و آقای مورا انجام شد اثبات کردیم که اهل گفتگو، منطق و مذاکرات پایدار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: طرف آمریکایی به یکباره برای اخذ امتیاز بیشتر قعطنامه‌ای را در آژانس ارائه داد. نفس قطعنامه باعث شد ما طرف غربی را بر حذر کنیم از این عمل، اما آمریکا بر این قطعنامه اصرار داشت. اکنون در کنار قطعنامه، اقدامات بیشتری روی میز قرار دارد، اما ما از میز مذاکرات فاصله نگرفته و مذاکرات و پیام‌های ما در حال تبادل است. جمهوری اسلامی از منطق دیپلماسی فاصله نخواهد گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->